maandag 21 maart 2011

Het zijn van overtuigd Atheist

Als overtuigd Atheist heb ik niets met geloof en al helemaal niet met de katholieke kerk. Ik heb me dan ook niet voor niets de moeite genomen om mij te laten ontdopen. Dat dit niet kan vind ik erg raar, maar heb wel een aantekening in het doopregister gekregen dat ik mij niet meer verbonden voel met het katholieke geloof en daarmee ook de katholieke kerk. In een bevestigingsbrief die ik heb gekregen van de parochie waar ik gedoopt ben, staat te lezen dat ik mij niet alleen juridisch buiten de gemeenschap van de katholieke kerk heb geplaatst, maar ook sacramenteel. Dat betekent dat ik geen sacramenten zoals de communie en de ziekenzalving mag ontvangen, maar ook niet als peter mag fungeren mocht mij dat ooit gevraagd worden. Ook een kerkelijke begrafenis ben ik van uitgesloten. Dat was ik al niet van plan, want ik laat me gewoon cremeren als het zover is. Ik ben dan ook geëxcommuniceerd volgens de katholieke kerk. 

Ter aanvulling van bovenstaande en een diepere inkijk te hebben op het zijn van Atheist, is het volgende artikel zeker de moeite van het lezen waard. 'Van jongs af aan overtuigd Atheist'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten