woensdag 23 maart 2011

De SP is als de dood voor kritiek van buitenaf

In navolging van het artikel 'De SP Sittard-Geleen duld geen kritiek' geplaatst op mijn politieke hyves, heb ik een nieuw hoofdstuk hieraan toe te voegen.

De SP limburg in Provinciale Staten duldt geen kritiek van burger/kiezer
Op twitter ben ik namelijk geblockt door de fractievoorzitter van de SP Limburg, Thijs Coppus, in de Provinciale Staten van Limburg. Op zich niets om over wakker te liggen, ware het niet dat hij de rol heeft van een volksvertegenwoordiger en als zodanig publiekelijk aanspreekbaar zou moeten zijn.

Het is namelijk ook niet zo dat ik hem onheus zou hebben bejegend, want dat is het laatste wat in mij zou opkomen. Nee, het gaat mij alleen om een mening te geven over diens uitspraken op twitter en elders te lezen.
Het is mijn recht als burger om een volksvertegenwoordiger van repliek te dienen, zolang het maar binnen het gebied van het betamelijke blijft. Het enige wat ik heb gedaan is gereageerd op zijn berichten op twitter en daarover mijn mening gegeven als het enige relevantie betrof; op een correcte wijze overigens.

Nu hij een burger het recht van zijn mening te geven heeft ontnomen, vind ik zijn rol als volksvertegenwoordiger dubieus te noemen. Dit kan volgens mij niet de bedoeling zijn van een politicus die zich zelf serieus genomen wil voelen. Het bewijst maar weer eens dat de SP niet alleen niet tegen kritiek kan binnen de eigen gelederen, maar dat ze dit ook zoveel mogelijk willen afschermen vanuit de buitenwereld. Hoezo fobie PVV over Islam? De SP kan er ook wat van.

Het gedrag van een volksvertegenwoordiger zoals SP'er Thijs Coppus zich ten toon spreidt,is voor mij reden om de SP nog harder aan te pakken. Men kan blij zijn dat ik niet in het lokale politiek spectrum (gemeenteraad of commissie) actief ben, maar anders zou ik zeker mijn tanden laten zien. Met deze burger valt niet te sollen. Laat dit laatste zeker gezegd zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten