dinsdag 12 april 2011

Waarom ik geen fan van de PVV ben?

Ik ben geen fan van de PVV, althans als het gaat over hun one issue: de Islam en Moslims. Het generaliseren van een bevolkingsgroep is wel erg makkelijk, dat deze problemen veroorzaken in Nederland en niet voldoende zijn geïntegreerd. Het is, bij mijn weten dan, een kleine groep die het verstiert voor een over het algemeen normaal functionerende bevolkingsgroep Moslims in Nederland. Deze kleine groep die de boel verstiert mag je dan ook hard aanpakken en laten merken dat hun gedrag niet door de beugel kan in ons land. Het hoofddoekjesprobleem lijkt mij geen issue, maar wel als het gaat om het dragen van een boerka waar ook ik geen voorstander van ben. Een verbod hiertoe mag alleen als het ook door de politiek is uitgesproken.

De PVV zelf is trouwens ook niet het toonbeeld van goed gedrag, gezien de berichtgeving over Kamerleden die buiten de scheef zijn gegaan en PVV adepten die politici (van linkse signaturen) schijnen te moeten bedreigen. Ook deze idioten moeten keihard worden aangepakt en dienen Wilders en de PVV hier publiekelijk afstand van te nemen. Dat ze dit niet doen roept bij mij weer vraagtekens op. Is men bang de PVV kiezer kwijt te raken als men te openlijk de bedreigingen aan linkse politici door PVV adepten scherp veroordeelt? Ik neig naar het laatste.

De laatste peilingen tonen aan dat de populariteit van de PVV tanende is en dat heeft zeker te maken met het gedrag van Kamerleden en de negatieve berichtgevingen over deze partij. De volgende verkiezingen zullen aantonen dat de PVV op zijn retour is.

Wel vind ik, dat Moslims die in Nederland wonen de normen en waarden die hier gelden dienen te respecteren. Dat betekent: geen agressie tegen homo's, respect voor vrouwen, en respect voor anders denkende, ook die kritiek hebben op de Islam. Hetzelfde geldt trouwens ook voor de Christelijke fundamentalisten.

Zelf ben ik niet gelovig, maar respecteer wel diegene die daar hun kracht en wijsheid uit halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten